luni, 1 noiembrie 2010

Femei frumoase


Unele au buzele firave, subţirele, altele au buzele pline şi cărnoase, unele au sânii mici, altele mari sau foarte mari, unele au coapse subţiri, altele le au mai groase, fiecare e într-un fel. Că e un fel urât, că e un fel frumos, greu de spus…depinde de gusturi, până la urmă frumuseţea e relativă.

Oare ce anume face o femeie frumoasă? Eu aş spune zâmbetul, privirea, vorbele, alţii e posibil să gândească altfel…Dacă ar trebui să mă refer doar la aspectul fizic, aş putea crede că frumuseţea înseamnă simetrie, echilibru, armonie, adică trăsături pe care le considerăm potrivite pentru că aşa am fost obişnuiţi. Mă întreb cum ar fi fost dacă în antichitate frumosul era reprezentat de sculpturi şi de picturi care arătau femei strâmbe, cu diferite anomalii? Dacă Afrodita era o femeie cu burtă, cu ochii mici şi câşi, cu nasul mare, cu un braţ mai lung decât celălalt şi cu picioare scurte? Dacă grecii aşa vedeau frumuseţea? Şi dacă şi pentru romani Venus era o zeiţă înghesuită, haotic construită, cum ar mai fi fost frumuseţea în zilele noastre? Probabil că tiparul frumuseţii ar fi fost cu totul altfel şi probabil că acum noi, oamenii bine proporţionaţi, am fi fost consideraţi urâţi.
...................
continuarea şi alte articole aici: http://traiminromania.net/2010/09/femei-frumoase-i/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu